1 Eylül 2020 Salı

Turşu güneri

Bahçemin domateslerini toplarken kimi yeşil domatesler kopuyordu. Onlar çıktıkça kenara ayırdım. bi de hasat sonu kalan yeşiller eklenince bu sene güzel yeşil domates turşuları yaptım. Aralarına da yine bahçenin acurlarından istemimden fazla büyüyen veya  tüketimden fazla olunca onları da ekledim.

internette baktığım tariflerden bengülce oluşan reçeteyi not edeyim seneye ona göre değişiklikler yaparım dedim. 

ölçülerimde sebze miktarını yazamayacağım. temel olarak turşu suyunu baz aldım

  • 1 litre
 içme suyu (2 adet litrelik kavanozu dolduruyor biraz artıyor)
  • 10 diş 
sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı 
kaya tuzu
  • 1 çay bardağı 
üzüm sirkesi (bazılarına da yarım çay bardağı)
Turşunun daha kısa sürede olgunlaşması için kavanozlara bir yemek kaşığı kadar nohut ekleyebilirsiniz deniyordu ben bir kısmına nohut koydum bir kısmına koymadım. daha uzun süre dayanabileceklermi göreceğiz.

sarımsakları ince ince doğradım bazı tariflerde ezin deniyordu.
  • Bol suda yıkadığım yeşil domatesleri, büyüklüklerine göre parçalara böldüm, eğer küçükse  bölmeden koydum onları da bıçakla ufak deldim.
  • Acurların büyük olanlarının içindeki çekirdekleri çıkarıp doğrayıp koydum. Küçük ince olanları yine biçak ucu ile deldim. bazılarının da içini kabak oyacağı ile oyup çekirdeklerini çıkardıktan sonra içine havuç yerleştirdim.
  • Kaya tuzunu kaynamış ılımış içme suyunda karıştırdıktan sonra sirkeyi ekledim.
  • domatesleri, acuru havucu  temiz cam bir kavanoza sıkı sıkıya doldurdum. acı sevmediğim için karabiber ve acı biber koymadım
  • en üste bazılarına bahçenin maydanozundan, bazılarına da yine bahçedeki asmanın koruklarından koydum
Salamura karışımı ile kavanozları ağzına kadar doldurdum. boşluk kalmasın deniyordu ama ilkleri taşma yapıp kapakları tekrar açıp kapamak zorunda kaldığımdan sonraları tam doldurmadım. kapakları sıkıca kapayıp ters çevirdim ertesi günü tekrar düze döndürüp sakladım.

sonuçları daha sonra buraya ekleyeceğim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder