22 Mayıs 2020 Cuma

Reisdere Bahçe

Bu sene 2019-2020 öğretim yalında küçük oğlum Erasmus bursu ile İspanya’da olacağından yaz sonunda İstanbul’a dönmeyip Çeşme Reisdere de kalmayı deneme kararı almıştım.

Bahçe ile de güzelce ilgilenme imkanı oluşturmayı planlıyordum.

Atalık tohum takas grubu toplantılarında edindiğim tohumlarım bu senenin en büyük sermayesi idi. Tabii birde Çeşme belediyesinin düzenlediği tohum takas şenliğinden aldıklarımı da unutmamak gerek

Kasım ayında Bostanlıda, Şubat ayında Menderes de verilenler ile 20 şubatta ekim dikim işlerine başladım.

Aralık başında hem açık öğretim tarım bölümü sınavlarına girmek hamde oğlumu İspanya’da ziyaret etmek için İstanbul’a döndüm

Ocak sonunda Reisdere'ye geri döndüğümde beraberimde bir de ufak sera getirmiştim. Sera dediğime bakmayın ikea'dan aldığım fermuarlı naylon örtüsü olan bir raf sistemi tabii hepsi buna sığmadı mısırlar, ayçiçeği ve bal kabağını diktiğim kapları plastik bir koliye koyup üstünü naylon ile kaplamıştım.
ama rüzgarlarda ve yağmurda açılıp içine çokca su girdiğinden çok fire oldu

İlk dikim zamanına ilişkin video ve  resimler silindiğinden sonraki dönem resmi



Tohumlar viyolere 22- 27 Şubat arasında ekildi
kimi geç kaldın derken kimi de daha erken dedi,  Seneye farklı denemeler de yaparım inşallah

Tohum ekim sırasında Isı gündüz 10-13, gece 7-9 derece idi her nekadar naylon örtüsü de olsa seneye evin içine almayı düşünüyorum dışarda bayağı üşüdüler sanki ve o yüzden çokda verimli olmadı sanırım.
Bu sene içeri alamamamın temel nedeni evde tadilat olması idi, içerisi dışarısından daha sıcak değildi. Bu dönemde sadece yatak odamı ısıtabildim. Sanırım 20 marta kadar içeride olsa iyi olurdu. Buranın şiddetli rüzgarı ve yağmur çok etkili oldu sanırım

Mısır (12 adet) 3 Mart filizlenme  25 nisan dikim (5 adet)
Ayçekirdeği (4 adet) 4 Mart filizlenme  25 nisan dikim (1 adet)
Kara Mısır ilk ektiklerim yağmur altında kalıp çürüdü çıkmadı. Nisan başında tekrar ektim oldu sonrada 5 Mayıs gibi toprağa aldım.
Çengelköy salatalık tohumları 2 martta filizlendi ama daha toprağa geçiremeden soldu nedenini anlayamadım
Tombul ve kırçıllı patlıcan 
Kapya biber, Yeşil biber, Dolmalık biber epey ektim ama çok azı filizlendi

Çeri domates 10 Mart filizlenme oldu ve en güzel ve hızlı büyüyen fidem bunlar oldu. Onları henüz daha toprak hazır olmadan  1 nisan da büyük saksılara diktim ve üzerlerine sera etkisi yapmak için plastik bidon kapattım.







Pembe domates, sivri domates, 8-10 Mart filizlenme 22-25 nisan arası dikim
Çanakkale domates filizlendi ama toprağa geçmeden soldu
Bal kabağı 8 Mart filizlenme  1 Nisan da yenilenmiş toprak kısmına değil rahat yayılabilsin diye kışın ıspanak ektiğim taşlı tarafa diktim
Patates filizlenmeyi not almamışım  eski toprak kısmına 20 Mart gibi dikmiştim
Sakız kabak filizlenmedi o yüzden pazardan kabak fidesi aldım yerli tohum dedi bakalım tohum alabilecekmiyim

Kudret narı filizlenmedi yenisini Mayıs ayı ortasında yeniden diktim
Teşbih ağacı filizlenmedi
Bamya tohumunu Yıldız teyze verdi direkt olarak toprağa diktim 20 nisan civarında 5-10 günde filizlendi

Bahçenin toprağı çok taşlı olduğu için geçen sene pek verim alamamıştım. Bu sene toprak getirtmeye karar verdim araştırma bulma derken pandemi süreci de araya girince toprak hazırlama işlerim biraz uzun sürdü.  zaten çalışacak kişiyi bulmak zordu bide pandemi sürecindeki sokağa çıkma yasakları eklenince işler iyice karıştı.

Önce halihazırda bulunan toprağı 15-20 cm kadar kazıyıp çıkardık sonra getirilen toprak yayıldı. Bu toprağa (kışın şöminede yaktığım odunların külünü biriktirmiştim) odun külü karıştırıldı.
Sonra Atakan ve Hüseyin’in yardımı ile damla sulama sistemini döşedim.
Geçen sene dikimden sonra yapmıştık çok zor olmuştu. Bu sene baştan hazırladık. Ama yine bir çok eksik var. Seneye her sıranın başına vana koymayı planlıyorum her fide çeşidinin su ihtiyacı farklı oluyor.
Bahçenin ekime hazır hale gelmesi 20 nisanı buldu.

22 Mayıs itibariyle bahçenin durumu











H











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder